ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 田園調布学園大学紀要
  2. 第10号(2015,平成27)

<研究論文>Inclusive Education in Japan and Australia: A Comparative Legislative and Policy Analysis

https://dcu.repo.nii.ac.jp/records/552
https://dcu.repo.nii.ac.jp/records/552
2789bfc6-b81a-455b-9dc4-2d8af111c55f
名前 / ファイル ライセンス アクション
10_3.pdf 本文(PDF) (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-06-16
タイトル
タイトル <研究論文>Inclusive Education in Japan and Australia: A Comparative Legislative and Policy Analysis
タイトル
タイトル Inclusive Education in Japan and Australia: A Comparative Legislative and Policy Analysis
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Australia
キーワード
主題Scheme Other
主題 Disability
キーワード
主題Scheme Other
主題 Inclusive Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japan
キーワード
主題Scheme Other
主題 Legislation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Reasonable Accommodation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rights
キーワード
主題Scheme Other
主題 Social Justice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Australia
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Disability
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Inclusive Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Legislation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reasonable Accommodation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rights
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social Justice
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
その他(別言語等)のタイトル
日本とオーストラリアにおけるインクルージョン教育:法律と政策の比較分析
著者 Ree, Scott

× Ree, Scott

WEKO 73

Ree, Scott

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 71
姓名 リー, スコット
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Over the past several years, the government of Japan has shifted its legislative and policy approach to disability in the area of education to a more social model that emphasizes rights and social justice and promotes greater inclusion. Of particular note is the adoption of the concept of reasonable accommodation, which can arguably be viewed as a proactive legal measure. The challenge going forward is to successfully move from laws and policy to more widespread practice. This paper reviews Japan's ongoing transition and through a comparison with Australia’s longer history of inclusive education, identifies several areas, including stronger reasonable accommodation guidelines and enforcement, where Japan's legal and policy framework will likely need further modification to overcome countervailing socio-economic forces, entrenched attitudes and administrative norms.
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 日本政府は過去数年にわたり、教育分野における障碍者に対する法律や政策を、権利と社会的公正を重視し、インクルージョンを推進する、より大きな社会的モデルに転換してきた。特に注目すべきは、合理的配慮の理念を採用したことで、その理念はほぼ間違いなく法的な事前対策と見なすことは可能である。今後の課題は、法律や政策からより広範な実へとうまく移行させることである。本論では、変化しつつある日本の現状を概観し、インクルージョン教育において日本より長い歴史を持つオーストラリアと比較することで、より強力な合理的配慮のガイドラインとその施行をはじめ、いくつかの分野での課題を明らかにする。それによって、日本の法的政策的枠組みが、対立する社会経済的勢力、凝り固まった態度、官僚的な規範を克服するために、さらなる是正が必要であることが理解されるであろう。
書誌情報 田園調布学園大学紀要
en : Bulletin of Den-en Chofu University

号 10, p. 51-68, 発行日 2016-03
出版者
出版者 田園調布学園大学
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-8205
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:22:29.779983
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3