ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate

To
lat lon distance


インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 人間文化研究
  2. 第1号(2002,平成14)

Multiculturalism on the Japanese Campus : The Road Less Travelled By

https://dcu.repo.nii.ac.jp/records/159
https://dcu.repo.nii.ac.jp/records/159
19fe50f7-7800-47a3-8b0d-a7216d142910
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000054568.pdf 本文(PDF) (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-02-20
タイトル
タイトル Multiculturalism on the Japanese Campus : The Road Less Travelled By
タイトル
タイトル Multiculturalism on the Japanese Campus : The Road Less Travelled By
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 Curriculum
キーワード
主題Scheme Other
主題 Higher_Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 International_Students
キーワード
主題Scheme Other
主題 Multiculturalism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curriculum
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Higher_Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 International_Students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Multiculturalism
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 Ree, Scott

× Ree, Scott

WEKO 529

Ree, Scott

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 71
姓名 リー, スコット
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As Japan endeavors to "internationalize" its tertiary educational institutions, in part to offset declining enrollment, it faces new opportunities and challenges. This paper takes a comparative look at recent government policy initiatives, which have seen the doubling of overseas student enrollment over the past five years. It also examines efforts by higher learning institutions to create more multicultural campuses. It finds that the recent removal of some structural hurdles has improved entry and living conditions. But unlike Australia, England and France, for example, Japan still lacks clear national policy objectives and a comprehensive cross-sector approach. Without these, it is uncertain how the government and the institutions plan to balance national aims, the business of higher education and the needs of students. Furthermore, if Japanese campuses are to become culturally inclusive and quality sites of learning for international students, greater educational and administrative reform will be required, especially in the areas of instruction, curriculum and services.
書誌情報 人間文化研究
en : Human relations and culture review

巻 1, p. 133-144, 発行日 2003-03-20
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 08:32:28.241705
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3